onsdag 28. mars 2012

Lavkarbo jungelen







I går ble jeg og min samboer enig om at vi skal starte med lav karbo mat, for dette går ikke lenger noe MÅ gjøres!!
har tittet litt rundt pÃ¥ nettet i gÃ¥r Ã¥ i dag etter oppskrifter,tips og hva er ok og hva er ikke!  Har dannet meg den mening om at alt med mÃ¥te egentli foruten pasta,potet,ris og mel generelt. Dette er jo alt de vi pleier Ã¥ spise men mÃ¥ man sÃ¥ mÃ¥ man. Funker ikke for min del me disse shakene, synes ikke man fÃ¥r den metthets følelsen som jeg trenger. Men etter Ã¥ gjort meg litt kjent i lavkarbo jungelen finner jeg ut at de er mye som kan spises, mer enn hva man ikke kan hvertfall.

i dag har jeg spist bare lavkarbo som da ble :

Frokost : omelett av tre små egg med ca 1 dl matfløte, paprika krydder,litt salt og pepper med en oppskjært tomat ved siden av! to store glass vann til. Faktisk kjempe godt mett ble jeg å :)

Middag : kyllingfilet med en del forskjellig krydder sikkert 8 sorter i ovnsform med fløte og en halv kjøttbuljong terning, brokkoli,rosenkål,og blomkål med matfløte og masse ost over. ble ikke helt suksess i følge samboeren for de ble litt overkokt og fløten klumpet seg av en eller annen grunn :( men jeg spiste og ble mett.

Kvelds : pannekaker av 7 egg, 2 dl kremfløte et knivsodd johanneskjerne mel og en ss havregryn(tillot meg det, fordi noen sier man kan spise litt og noen ikke i hele tatt så jeg tok veien mellom)
stekte de ved svak varme og pisket kremfløte og hadde 4 bringebær oppå. ikke kjempe godt men helt greit. smakte omelett med litt søtere smak. tenkte å prøve å ha røkt laks inni en annen gang.
dette ble nok til 6-7 pannekaker.

Nå er det et glass cola xtra med litt bacongull til for det er også ok, hvertfall i en overgang.
 



har funnet mye tips Ã¥ rÃ¥d pÃ¥ bloggen til  http://lenabeatrice.net/  
hun har vært duper flink og snill som deler alt hun gjør på bloggen sin..

DENNE SKAL TESTES TIL MIDDAG I MORGEN:


Skinkesalat


  • 300 gram kinakÃ¥l (ca 1 st)
  • 2 st paprika (260 gram tilsammen)
  • 540 gram skinke (2 bokser stabburet picnic)
  • 1 løk (170 gram)
  • 2 poser majones (320 gram tilsammen)
  • 1 Jarlsbergost (640 gram)
  • 350 gram fløte
  • 230 gram minimais
  • halv agurk
  • 5 store tomater 
  • kan sikkert ha i mixe og trikse litt etter hva man liker og ikke! men husk IKKE mais
Kutt og bland sammen. Fløten skal piskes til milkshakekonsisten først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar